معرفی سایت
معرفی سایت
ساعت | بازدید : 1010 | | ( نظرات )

که مازندران شهر ما یاد باد               همیشه برو بومش آباد باد
 

یکی از وظایفی که ما در قبال موطن خود و نیاکانمان داریم حفظ و حراست از فرهنگ، زبان و آداب و رسوم منطقه ای است که در آن به دنیا آمده و رشد کرده ایم.
 
 
در راستای این هدف و بر اساس دینی که در این زمینه بر گردن ما برای حفظ این فرهنگ غنی ولی مهجور مانده داریم اینبار سایتی را به شما معرفی می کنیم که در آن میتوانید معنای واژه های مازندرانی را بیابید به ویژه کلمات و اصطلاحاتی که بسیار مهجور مانده و کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.
 
 
 
این سایت که با نام فرهنگ لغات مازندرانی تبرستان  و به صورت یک فرهنگ لغات مازندرانی آنلاین بسیار گسترده و کاملی می باشد که می توان معنای واژه های مازندرانی را در شش گویش و لهجه ی( بهشهر – ساری – قائمشهر – بابل – آمل – تنکابن ) جستجو کنید.
 
 
 
این فرهنگ لغت دو زبانه بوده و شما میتوانید معنای واژه ی مازندرانی به فارسی و فارسی به مازندرانی را در آن بیابید.
 
همچنین می توانید معنای واژه ها را به صورت پیشرفته یافته و نتیجه بهتری از جستجو بگیرید.
 
 
توضیحات سایت تبرستان:
 
زبان طبری یکی از زبانهای بازمانده از زبانهای کهن پهلوی ، سانسکریت و… است و ریشه در تاریخ دیرپای جهان دارد و هرگونه غفلت و سهل انگاری در حفظ این میراث در معرض خطر، می‌تواند بخشی از پیشینه ایران کهن را به مخاطره بیاندازد.
د ر رابطه با زبان طبری، سیاحان و مستشرقان و اندیشمندانی چون “ملگونوف”، “خودزکو”، “درن” و… به تحقیق و مطالعه درباره این زبان پرداخته‌اند. این امر بیانگر ارزش و اعتبار زبان طبری بوده و سبب شده تا افراد بیگانه نیز در مورد این زبان به تحقیق بپردازند.
گوناگونی گویش‌های مازندرانی به حدی است که این تفاوت از محله‌ای به محله دیگر در شهرها و روستاهای مازندران کاملا مشهود می‌باشد هر یک از گویش‌های مازندرانی دارای لهجه خاص، اصطلاحات و فرهنگ مربوط به خود را داشته و با فرهنگ و زبان مختلف گفت وگو می‌کردند. نداشتن آشنایی اولیه با زبان مازندرانی موجب شده که سایر استانهای کشور به ویژه تهرانی‌ها آن را با زبان گیلانی اشتباه بگیرند در حالی که تفاوتهای عمده‌ای بین این دو زبان وجود دارد.
این فرهنگ لغت اساس ان بر کتاب فرهنگ لغات تبری تالیف دکتر اشرفی میباشد تا کنون شامل حدود ۳۵۰۰۰ کلمه میباشد که برای هر کلمه فارسی ، معنی اصیل مازندرانی و گویش آن کلمه در شهرهای ساری ، یهشهر ، بابل ، آمل ، سوادکوه و تنکابن همراه بات آوانگاری هرکدام در دو ویرایش جستجوی فارسی به مازندرانی و مازندرانی به فارسی برای علاقه مندان جمع آوری شده است”

 
 برای مشاهده سایت اینجا کلیک کنید .
 



برچسب‌ها: پاجی ,

|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرزمین یاسهای سپید و آدرس pajema.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.